1. Ana Sayfa
  2. Blog
  3. Mimari Tasarım
  4. Ticari Alanlarda İç Mimarlık Hizmeti Satışlarınızı Nasıl Etkileyecek?
Geri Dön

Ticari alanlarda iç mimarlık hizmeti veren firmalar arasında başarılı projeleriyle tanınan HCA ekibi, iç mimari tasarımın satışları nasıl etkilediğini açıkladı.

Ticari Alanlarda İç Mimarlık Hizmeti Satışlarınızı Nasıl Etkileyecek?
Ticari Alanlarda İç Mimarlık Hizmeti Satışlarınızı Nasıl Etkileyecek?

Tanım olarak iç mimarlık hizmeti, müşterilerin isteklerini göz önünde bulundurarak mevcut alanda ışık, malzeme, renk ve mobilyalarla oynayarak ilgi çekici görsellik, konfor ve işlevsellik yaratmaktır. Peki, ticari alanlarda iç mimarlık hizmeti satışları nasıl etkiler? Pandemiden dolayı son birkaç yıldır işletmelerin satış oranları önemli ölçüde düştüğü için bu sorunun cevabı aciliyet kazanıyor.

Ticari alanlarda iç mimarlık hizmeti veren firmalar arasında başarılı projeleriyle tanınan HCA ekibi bu soruyu yanıtlayarak, iç mimari tasarım uygulamalarının satış oranlarını nasıl değiştirdiğini kapsamlıca açıkladı.

Tasarımcı Aslında Bir Vizyon Oluşturur

İşletmelerin amacı ürün veya hizmetleri için satış yaparak kârlılığı arttırmaktır. Bu amaca hizmet edebilmek için tasarımcı gerekli olan tüm çalışmaları gerçekleştirir. Bunlardan biri de işletmenin bir vizyona sahip olmasıdır.

HCA bu durumu şöyle özetliyor: “İç mimarlık hizmeti sağlarken, sıradan bir mobilya veya renk seçmek yerine küresel bir yaklaşım izliyoruz. Ticari alanlarda iç mimarlık hizmetleri, bunların çok daha ötesinde gerçek bir vizyon yaratmakla ilgilidir.”

Vizyonu net olan bir işyerinde personeller ve yöneticiler, belirli ilke ve hedefler doğrultusunda çalışırlar. Bu nedenle vizyon aslında işletme için bir rota oluşturmaktır. Müşteri ağını genişletmek, satış oranlarını arttırmak, çalışanlarında motivasyonlarını ve etkinliklerini arttırmak için konsept tasarımı yapmak gerekliliktir. Çünkü tasarımcının işletme konseptini müşterilere yansıtması, markanın hikayesini anlatır.

Ticari Tasarım Öğeleri Verimliliği Artırır

Ticari faaliyetleri olan mekanlar için karlılığını arttırmak, çalışanların verimliliğiyle doğrudan bağlantılıdır. Bununla birlikte dekorasyonda bazı faktörler bir iş ortamında verimliliği artırabilir. Bunları şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Renk: Mobilyadan zemin döşemesine kadar bir alanın rengi insanların duygularını etkiler. Örneğin beyaz saflık temizliği hissettirirken, sarı yeniliği yansıtır. Mavinin sakinleştirici ve güven verici etkisi vardır. Kırmızı ise kuvveti ve heyecanı yansıtır.
  • İzolasyon: Ticari alanlarda iç mimarlık hizmeti sağlanırken izolasyona gereken önem verilmelidir. Çünkü bir iş ortamında gürültüyü ne kadar minimum seviyede tutarsanız, üretkenlik o kadar artabilir. Ayrıca gürültünün düşük olması stres seviyesini azaltacağı için sağlığa da olumlu etkileri vardır.
  • Işık: Işıklandırma hem müşteriler, hem de çalışanlar için önemli bir unsurdur. İyi aydınlatılmış alanlarda ürünler daha fark edilebilir, hizmet sunumları ise daha iyi bir şekilde yapılabilir. Ayrıca doğru aydınlatmanın üretkenlik üzerindeki etkileri yıllardır denenen bir konudur. Bir emlak ofisinin aydınlatma tasarımı, bir giyim mağazasından çok farklı olacaktır. Çünkü birinde hizmet sunumu yapılırken, diğerinde ürünlerin öne çıkarılmasını sağlayan bir ışıklandırma sistemi gerekecektir.
  • Havalandırma: İç mimari tasarımda genellikle havalandırma arka planda tutulan bir faktördür. Oysa hava kalitesi sağlığı, verimliliği ve müşteri memnuniyetini etkiler. Örneğin bir restoranda hava kalitesini iyileştiren bir sistem kurmak; müşterilerin kötü kokulardan rahatsız olmamasını ve çalışanların daha iyi koşullarda görev yapmasını sağlar. Bu da verimliliği arttırırken, satışları da olumlu yönde etkiler.

Ticari Alanlarda İç Mimarlık Hizmeti Konforlu Bir Alan Yaratır

İç mimarın işi, arzu edilen estetiği işlevsellikle birleştirmektir. Fakat bunu yaparken konforu da göz ardı etmemelidir. Çünkü konfor, birçok sektörde verimlilik ve yükselen satış grafiği için en üst sırada yer alan kriterlerden biridir. Bir ürüne sahip olmak isteyen müşteri elbette; para tasarrufu, güvenlik, ürün özellikleri ve zaman tasarrufu gibi kavramları inceler. Ancak bunlar satın alma eylemi için yeterli unsurlar değildir. Müşteri aynı zamanda konforlu bir alışveriş yapmak ister.

Aynı şekilde çalışanların rahatı da, onların daha iyi işler yapabilmesi için önemlidir. Bir diş kliğini üzerinden örneklendirme yapalım. İç mimari tasarımı yapan firma hastanın rahatsız olmaması için loş ışıklandırma yapmayı tercih edebilir. Fakat bu aydınlatma, doktorun doğru tıbbi prosedürler uygulaması için elverişli değildir.

Ticari alanlarda iç mimarlık hizmeti verilirken, müşteriler ve çalışanlar için konforlu bir alan yaratmak amacıyla şunlar yapılabilir:

  1. Gün ışığından faydalanmak için daha fazla pencere eklemek ya da teknolojik doğal ışık kaynaklarını kullanmak.
  2. Hem müşterinin, hem de çalışanın konforu düşünülerek iç mekanda doğru aydınlatma öğelerini seçmek.
  3. İşletmenin ilk giriş alanında müşteri konforuna odaklanırken, iç mekanda verimliliğin artması için çalışanların konforuna da önem vermek.
  4. Personellerin eşyalarını saklamaları ve düzenli bir çalışma ortamı yaratmak için depolama alanları oluşturmak.
  5. Çalışanların işlerini kesintiye uğratmadan tamamlayabilmeleri için sakinleştirici bir renk paleti kullanmak.
  6. Müşteri görüşmelerinin satışla sonlanması için ticari alanın her unsurunda (tavan, duvar, mobilya, zemin vb.) bir renk uyumu yakalamak.
Etiketler:
Ticari Alanlarda İç Mimarlık Hizmeti Satışlarınızı Nasıl Etkileyecek? içeriğine puan verin.
Vereceğiniz puanlama ile içeriğin daha yararlı olmasını sağlamak
için geliştirmeler yapmaktayız.
1 puan2 puan3 puan4 puan5 puan

Ticari Alanlarda İç Mimarlık Hizmeti Satışlarınızı Nasıl Etkileyecek? Konusuna Yorum Yaz

Adınız veya takma adınız.

Geçerli e-posta adresiniz.

Örnek: https:// veya https://www
doğrulama kodu Yenile
E-posta bilgileriniz gizli tutulur. Onay işleminden sonra, yorumlarınız yayınlanır.
içerik başlıklar+-
konuş
İÇERİK PUANI
puanpuanpuanpuanpuan
5,0
1 puan2 puan3 puan4 puan5 puan Çok iyi
100%0%
1 puan2 puan3 puan4 puan5 puanİyi
0%0%
1 puan2 puan3 puan4 puan5 puanOrta seviye
0%0%
11111Yetersiz
0%0%
11111Çok yetersiz
0%0%
bülten

Kampanya ve yeniliklerden haberdan olmak için, e-bültene kayıt olun.

sosyal medya
Sosyal Medya

Sosyal medya da bizi takip edin!

pinterest